19 maj 2010

Maskar & målningar

Usch, först måste jag bara berätta att Maja har fått mask i magen. Inte för att ni läsare har någon som helst nytta av denna information utan för att jag måste skriva av mig allt äckel. :)

Sambon sa för några dagar sen att han hade sett en mask i rumpan på katten. Usch tänkte jag, hur går det med kattungar och allt sånt då? Jag kollade lite på nätet och rådfrågade mor min. Det skulle inte vara nån fara för bebisarna, jag skulle maska av allihopa när de fötts, ink mamma katt. So far so good...

Idag såg JAG en mask i rumpan på katten som höll på att åka ut! IIiiuuuu!! Jag hämtade papper och spolade snabbt ner den. Men efter en liten stund hittade jag en PÅ GOLVET! Aaaahh, vad är detta för små äckel?!

Veterinär rådfrågades på telefon och apoteket besöktes i ilfart. De har faktiskt ett avmaskningsmedel som dräktiga katter kan ta och det tackar jag gudarna för! Jag vill INTE ha fler maskar på varken golven eller i stackars Majsan. Så nu har jag dammsugit hela nedervåningen i tron om att alla maskar är borta. :) Rent och fräscht blev det iaf.
Så nu vet ni det!

Tänkte visa lite härliga bilder som jag har tagit. :)


"..fångad av en stormvind!..." Hon älskar att stå i luftströmmen ovanför dammsugaren. :)


Min lilla gullunge! Hon har upptäckt att det är väldans roligt att klättra i och ur lådor.


Lite kul bild. :)


Denna underbara målning har Wilma gjort! (Med lite hjälp av mamma då såklart :) ) Det är en födelsedagspresent till Ellen som hade 1:årskalas. Jag ska faktiskt be Wilma göra en till oss själva. :) Tycker den blev häftig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar