16 januari 2012

Mål till sommaren

Ja så är det. De sista veckorna av graviditeten var jag mäkta trött på att vara "fet"! Självklart har man ju inte en så hård mage när man är överviktig, men det är ju jobbigt ändå.
Hur som helst så kunde jag knappt vänta tills Thilda var ute förrens jag ville börja bränna fett! Så fort Thilda var ute och jag mådde bra gick jag hälsans stig och varje gång jag passerade skyltfönstrena vid Stjärnan blev jag bara mer taggad. " Men Gud vilken stor häck! Och magen väller över..." Jovisst. Jag kunde skylla på graviditeten, men jag ville inte vara fet!
Så jag gick promenader, svettades som en gris i stekande sol. Inga kläder satt snyggt, jag fick ha grav-kläder ett tag för inget passade. Bara det gjorde mig förbannad. :) Jag började på Friskis & Svettis och efter några veckor märkte jag skillnad. Kondisen blev bättre och jag kände mig "fastare" i hullet. Gött! Men än var det inte dags att lägga ner. Så nu har jag hållt på sen augusti förra året! Och visst fasen har det blivit skillnad! Nu tränar jag minst en gång i veckan.

Håll igång!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar