15 februari 2010

Skid-dag

Igår var vi i Kisa och åkte skidor. Jag, Christian, Christians familj och kompis. Jag har åkte iaf en gång förut, i 9:an, det är väl en sisådär 5-6 år sedan! Men det gick hyfsat! Så länge det inte var för mycket folk, för nära, så gick det jättebra. Jag har lite svårt för branta backar, dem tycker jag är läskiga, mest för att det oftast var smalt och som nybörjare har man en viss "svängradie"!

Jag kan tala om att jag gjorde lite av en "Stig-Helmer". Nu kan jag skratta åt det men just då var jag ganska så skitnödig! Alla som har åkt skidor vet att, om man sätter sig bakåt på skidorna går det käpprätt framåt, utåt och långt åt H-vete. :P

Jag kom i ganska hög fart och lyfte inte benet som jag borde och fastnade på nåt sätt med skidorna i kors, vilket i sin tur ledde till att det barkade rakt fram. Kruxet var bara att det stod snöpinnar i en böj, där man ska svänga, just dit jag var på väg. Fast rakt fram. Jag lyckades i sista sekunden svänga lite, fortfarande sittandes bakåt lite på sniskan, och såg då skogen som kom rusandes mot mig som en ilsken tjur! Precis innan jag nådde skogen fick jag stopp på skiten. Puh!!
Men jag bröt inga ben iaf!


3 kommentarer:

  1. Shit så roligt att åka skidor, det skulle jag också vilja göra.
    Jaa jag tycker det är dags nu att vi träffas snart igen.. Det var ju längesen nu!
    Alva har också varit lite snorig och dan men det är väls sånt som hör denna månaden till....

    SvaraRadera
  2. Åh, det hade jag velat sett. Jag har förstått att ni hade jätteroligt. Kul =)

    Tack för din snälla kommentar. Allt stöd är välkommet. Ska fundera på det där med boken... =)

    SvaraRadera