23 februari 2010

Snö


Japp, det är vårat hus i bakgrunden!


Och såhär ska det se ut egentligen...! (Förutom att denna bilden är från 2009. Härliga vår...kommer du inte snart?)

Äntligen har det kommit lite snöööö!! Det har vi ju väntat på, eller hur? Helt ärligt så har jag aldrig skottat så mycket i hela mitt liv som jag har skottat, bara detta året. Jag har fått ta snön och liksom hiva skyffeln över axeln och kasta snön ÖVER den enorma snöhögen, så att det hamnar sånstans på andra sidan högen... Det är ju bara det att snöhögen är i höjd med mitt HUVUD! Men visst är det härligt med snö? :P


Det är tur att vi har skottat gången så pass bred att vagnen precis går in mellan högarna... :)

I alla fall så hörde jag en kul grej på radion idag. Kul och kul, beror väl på i vilken situation kanske. :) Vissa av tågen skulle bli inställda, pga att tågen inte kan bromsa av all snö som ligger nu. Det var ett tåg som hade, tro det eller ej, kört förbi 2 tågstationer, just för att det inte kunde bromsa! HAHA! Jag kan se det framför mig... *swisch* ..."men jag skulle ju av där..."

1 kommentar:

  1. Usch, var du tvungen att lägga in vårbilden. Nu längtar man ju ännu värre.. Men i denna stund visar termometern +5,5 C ute. Är det inte underbart?????? =)

    SvaraRadera