02 februari 2010

Sol & sövning

Egentligen har jag ingen större ork att skriva men jag gör det ändå. Några rader är inte för mycket begärt! Jag är apa-trött. Wilma har vaknat till flera gånger, varav den sista gav jag henne lite alvedon och då lugnade hon sig lite och kom till ro... Tippar på att det är tänderna som spökar.

Men vi har för vana att "låtsas-sova" när det är natti natti för Wilma. Hon somnar fortare då än om jag bara skulle gå ut ur rummet och sen springa upp och ner för trappan för att natta henne gång på gång.
Och när man väl ligger i sängen och bara önskar att hon sov så kännar man själv hur trött man är... Vi har en liten fönsterlampa tänd bakom rullgardinen, mest som ledljus, och den gnutta ljus som sipprar in är så behagligt sövande. Det är tyst och svalt, endast ljuden från TV:n nere hörs...

Ja, ni hör själva!! Sövande eller vad?!

Så resten av kvällen blir till att sysselsätta mig lite så att jag inte somnar. Det är svååååårt kan jag tala om... Funderar på om jag ska orka ta en dusch? Jag var och solade innan (och luktar bränt fläääsk!) och det är ju för himla härligt att krypa ner i sängen när man är nyduschad. Allra helst ska man vara nyduschad och precis bytt sängkläder, mmmm... DET är grejer det! Det är en av de saker som jag absolut älskar. Nej, nu blir det till att hoppa in i duschen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar