21 mars 2010

Sjukdom & kinamat

Ja, då var det ett tag sen igen. Jag har verkligen inte haft någon energi till att sitta framför datorn. Hela familjen har ju drabbats av förkylning på förkylning... och nu visade det sig att Wilma har åkt på lunginflammation. Så nu är det penicillin och puffning som gäller!

Katten åkte oxå på nåt. En böld mellan stjärten och svansen som gjorde att hon inte kunde gå, hon ville inte äta och så vidare... Jag var helt säker på att hon blivit påkörd och att vi skulle få avliva henne, men icke! Jag fick ta med mig min lilla sötnos hem igen. :) Så hon har oxå gått på penicillin.

Nu lite mer positivt då! Det regnar! Jag vet, det är egentligen inte kul, men all snö är ju på väg bort. Äntligen kanske man kan få se lite mera gräs och blommor, kanske till och med snödroppar (alltså blomman) snart?? Känna gräs under fötterna och ljumma vindar i håret...mmm... Ge mig sommar!!!
Lillebror var här igår, vi pratade, skojade och kollade på film. Alltid lika trevligt! Jag bakade en ananaspaj, men den orkade vi inte äta av efter att vi klämt i oss kinamat. :)

Jag bjuder på två fina bilder. Jag har numera blivit "fotonörd". :P


Hoppas att vi slipper alla vinterkläder nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar