22 januari 2010

Komisk morgon

En mer komisk morgon har jag aldrig varit med om som jag hade idag. Jag tar det från början:

Arbetskollega nr.1 var, idag fredag, ledig pga läkarbesök. Detta gjorde att det var jag och arbetskollega nr.2 som skulle jobba idag. MEN, igår så jobbade han och kollega nr.3 över till sena natten vilket i sin tur gjorde att nr.2 fick ledigt idag. Med all rätt. Nr.3 tänkte antagligen ta sovmorgon.

Nu till mitt problem: Jag hade inte fått någon nyckel, så jag kom inte in. Detta har kommit på tal ett flertal gånger men det tar tydligen tid att fixa fram en nyckel och ett papper att skriva en kråka på...

Vi börjar 06.30 och 06.35 ringer jag till nr.3 för att kolla om h*n är på väg. Icke, h*n meddelar att h*n kommer så fort som möjligt. Jaja, jag hade det ju varmt i bilen iaf...

När nr.3 väl kommer så upptäcker h*n att nycklarna inte var i byxorna utan hemma... Jag står snällt kvar och väntar tills h*n kommer tillbaka och arbetsdagen kan börja...

Tack och lov behövde ju inte jag känna mig dum! :)

1 kommentar:

  1. Alltså en snurrigare arbetsplats finns nog inte (jo, kanske min =))....

    SvaraRadera